Peek-a-boo!

Överraskade mig själv idag - guldfiskminne är inte alltid av ondo. När jag kom hem från jobbet hittade jag mitt första nummer av nystartade Språktidningen i brevlådan. Läste om den för någon tid sedan och tecknade i samma veva en provprenumeration på två nummer. Nu har dock kvällen varit fylld av kulturella måsten (som att se fyra avsnitt i rad av My Name is Earl) och en snabb genombläddring är allt jag hunnit med. Såg dock direkt ett korsord som kräver sin lösning innan det är läggdags. Nepalesiskt teckenspråk, Agneta Horn (kändis i nordist-kretsar), jiddisch och (givetvis) språkfrågor är några ämnen som tas upp denna gång. Hoppas att den populära framtoningen, med en jovialisk Fredrik Lindström på omslaget, ger tidningen bättre livskraft än vad den ambitiösa omstarten av snygga litteraturmagasinet BLM hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0